Naczelnik Wydziału edukacji, bezpieczeństwa i Spraw Społecznych - Monika Podlewska
tel.: (54) 251 60 72
e-mail: m.podlewska@brzesckujawski.pl
tel.: (54) 251 60 70, e-mail: justyna.ziemecka@brzesckujawski.pl
- Sprawy i inicjatywy społeczne - Marlena Pińkowska-Gawłowska
tel.: (54) 251 60 75, e-mail: m.pinkowska-gawlowska@brzesckujawski.pl
Zakres czynności:
- ewidencja ludności i dowodów osobistych jako zadań zleconych administracji rządowej, w tym spraw meldunkowych, udostępniania danych z rejestru mieszkańców, dowodów osobistych, wyborów i rejestru wyborców, referendów i spisów powszechnych;
- rejestracja działalności gospodarczej (CEiDG) oraz zwrot podatku akcyzowego, zawartego w cenie oleju napędowego przy produkcji rolnej;
- realizowanie spraw z zakresu zadań Gminy wobec Ochotniczych Straży Pożarnych we współdziałaniu z Komendantem Miejsko-Gminnym Ochotniczych Straży Pożarnych;
- realizacja spraw z zakresu powszechnego obowiązku obrony, w tym prowadzenia i rejestracji ewidencji osób podlegających kwalifikacji wojskowej oraz współudział w prowadzeniu kwalifikacji wojskowej;
- zarządzanie kryzysowe, w tym: realizacja zadań związanych z zapewnieniem procesu kierowania działaniami w zakresie monitorowania, analizowania i prognozowania rozwoju zagrożeń, planowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń na terenie Gminy, opracowanie i przygotowanie gminnego planu zarządzania kryzysowego, realizacja przedsięwzięć związanych z przeciwdziałaniem skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym, organizowanie szkoleń i treningów związanych z tematyką zarządzania kryzysowego;
- realizacja spraw z zakresu obrony cywilnej, w tym opracowywania i aktualizacji planów obrony cywilnej, zaopatrywania w sprzęt i środki w zakresie obrony cywilnej oraz uczestniczenia w planowaniu i organizowaniu ewakuacji ludności na wypadek zdarzenia masowego;
- realizacja spraw obronnych, w tym opraccowanie planów i programów szkolenia obronnego, przygotowania i aktualizowania planu operacyjnego funkcjonowania Gminy w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz prowadzenia dokumentacji stałego dyżuru i akcji kurierskiej;
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- dodatki mieszkaniowe i energetyczne;
- fundusz sołecki, inicjatywy lokalne;
- administraowanie budynkami świetlic wiejskich, stanowiących własnośc Gminy i wchodzących w skład jej mienia komunalnego
- zezwolenia na organizację imprez z uwzględnieniem bezpieczeństwa imprez masowych: przy imprezach podmiotów zewnętrznych - we współdziałaniu z zarządcą gminnej nieruchomości;
- kategoryzacja i ewidencja obiektów turystycznych zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych oraz bezpieczeństwa osób kąpiących się;
- prowadzenie polityki społecznej;
- polityka zdrowotna, w tym wspieranie doraźnych programów prozdrowotnych;
- współdziałania ze stowarzyszeniami programowo przygotowanymi do zastępczej realizacji społecznych zadań Gminy i wspomaganie ich funkcjonowania;
- obsługa funkcjonowania gminy uzdrowiskowej, w tym realizacji zadań wynikających z przepisów ustawowych o gminach uzdrowiskowych, spraw dotyczących terenów górniczych, wody i borowiny, operatu uzdrowiskowego i statutu uzdrowiska;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem stypendiów sportowych;
- prowadzenie rejestru Żłobków i Klubów Dziecięcych;
- wykonywanie zadań organu prowadzącego, określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela w zakresie zapewnienia kształceni, wychowania i opieki w przedszkolach, szkołach i placówkach prowadzonych przez Gminę;
- prowadzenie rejestru instytucji kultury;
- realizowanie spraw z zakresu sportu, programów sportowych, kultury fizycznej i turystyki;
- obsługa porozumień z administracją rządową w zakresie utrzymania cmentarzy, grobów wojennych i miejsc pamięci narodowej;
- pozyskiwanie środków zewnętrznych niezbędnych dla prowadzenia działań na rzecz mieszkańców Gminy z zakresu polityki społecznej
Pełnomocnik ds. przeciwdziałania uzależnieniom, polityki społecznej i pożytku publicznego – Dorota Czmara
tel.: (54) 251 60 75, e-mail: d.czmara@brzesckujawski.pl
Zakres czynności:
- obsługa prac Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz innych komisji problemowych w sprawach społecznych,
- obsługa spraw i programu współdziałania z organizacjami pożytku publicznego,
- obsługa spraw programu zwalczania uzależnień,
- sprawy infrastruktury społecznej i materialnej przy pomocy socjalnej niepełnosprawnym, osobom starszym, matkom z małymi dziećmi, osobom wykluczonym i innym, potrzebującym pomocy Gminy,
- prowadzenie gminnych konkursów o zlecenie zadań organizacjom pożytku publicznego,
- współpraca w opracowywaniu sprawozdań z realizacji programów społecznych, strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz programów osłonowych na rzecz mieszkańców Gminy,
- wprowadzenie nowatorskich rozwiązań w pomocy społecznej we współpracy z Brzeskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, instytucjami i organizacjami pozarządowymi,
- monitorowania konkursów o dotacje na prowadzenie działań na rzecz mieszkańców z zakresu polityki społecznej.
Stanowisko ds. Mienia Komunalnego - Anna Wolska
Tel.: (54) 231-63-29, e-mail: a.wolska@brzesckujawski.pl
Zakres czynności:
Całokształt spraw ewidencji, inwentaryzacji, obrotu i obsługi cywilnoprawnej mienia komunalnego i gospodarki lokalami, w tym sprawy:
- obrotu cywilnoprawnego i umownego nieruchomościami, z zachowaniem wymogów ustawy o gospodarce nieruchomościami, prawa miejscowego i przepisów komunalizacyjnych;
- procedury lokalowej wobec mieszkaniowego zasobu gminy;
- współdziałania w sprawach wspólnot mieszkaniowych z udziałem gminy: z zarządami tych wspólnot i z Zakładem Usług Komunalnych reprezentującym w nich gminę;
- obsługi społecznych Komisji mieszkaniowych i przetargowych;
- naliczania należności z tytułu najmu, dzierżawy i użytkowania wieczystego;
- obsługi kierowanych do Urzędu procedur KOWR w dzierżawie i obrocie gruntami rolnymi zasobów Skarbu Państwa;
- administrowanie budynkami gminnymi oraz obiektami Gminy nieprzekazanymi w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym;
- planowanie i realizacja konserwacji, remontów bieżących pomieszczeń biurowych oraz gospodarczych znajdujących się wewnątrz budynków Urzedów lub związanych z Urzędem oraz zapewnienie terminowego przeprowadzenia przeglądów technicznych