Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Wtorek, 17 września 2024
Imieniny: Justyna, Narcyz, Franciszek
słonecznie
17°C
Powróć do: Wydziały/Referaty

Wydział Finansów

Skarbnik Gminy – Joanna Wojtczak

tel.:(54) 230 48 55
e-mail: ksiegowosc@brzesckujawski.pl

 

Referat Księgowości

 

Zastępca SkarbnikaAnna Majer


tel. (54) 231 63 15

Księgowość finansowa 

tel. 54 230-48-53 

Księgowość budżetowa

tel. 54 231-63-15

Księgowość podatków i opłat

tel. 54 231-63-20

Księgowość podatków i opłat, w tym opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czynszów z tytułu najmu i dzierżawy, opłat za posiadanie psów

Tel. 54 231-63-19

Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne

tel. 54 231-63-15

Kasa - UM Brześć Kujawski

tel. 54 231-63-22

  • Barbara Dębicka – Krygier,  

Kasa – Wieniec

 tel. 54 426-20-27

  • Olga Wiśniewska 

 

Zakres czynności referatu:

  • prowadzenia księgowości budżetowej i finansowej;
  • prowadzenia księgowości podatkowej z egzekucją podatkową; 
  • prowadzenia obsługi kasowej i rozliczania inkasentów; 
  • koordynacji prac związanych z przeprowadzaniem inwentaryzacji oraz jej rozliczeniem;
  • ewidencji majątku Gminy; 
  • ewidencji czynszów z tytułów najmu i dzierżaw oraz opłat za użytkowanie wieczyste; 
  • rozliczania dotacji udzielanych przez Gminę ze środków publicznych, za wyjątkiem dotacji oświatowych oraz zadań zleconych organizacjom pożytku publicznego; 
  • współpracy ze Stanowiskiem ds. Kadr i Plac w zakresie Pracowniczych Planów Kapitałowych;
  • przygotowywania projektów zarządzeń i uchwał budżetowych; 
  • sporządzania sprawozdań budżetowych; 
  • sporządzania sprawozdań finansowych;
  • koordynacji prac w zakresie finansów w Urzędzie i gminnych jednostkach organizacyjnych oraz samorządowych instytucjach kultury; 
  • zapewnienie obsługi interesanta w Punkcie Obsługi Interesanta w Wieńcu, w tym: a) sporządzanie rejestru przyjętych pism przed przekazaniem ich do Kancelarii Ogólnej, b) wydawanie adresatom nieodebranej korespondencji urzędowej dostarczanej na terenie Gminy Brześć Kujawski przez gońca, c) obsługa poczty elektronicznej Punktu Obsługi Interesanta w Wieńcu.
 
Referat Podatków i Opłat

 

Kierownik Referatu - Aleksandra Dębczyńska


Podatek rolny, leśny, nieruchomości od osób prawnych, umorzenie podatków od osób prawnych, obsługa osób prawnych, udzielanie ulg w sprawie zobowiązań na podstawie ordynacji podatkowej oraz uchwał Rady Miejskiej

tel. 54 231-63-21, e-mail: grunty@brzesckujawski.pl

 

Podatek rolny, leśny, od nieruchomości od osób fizycznych, opłata eksploatacyjna, opłata uzdrowiskowa, umorzenie podatków od osób fizycznych

tel. 54 231-63-21

 

Podatek rolny, leśny, od nieruchomości od osób fizycznych

tel. 54 231-63-20

 

pomoc Administracyjna 

 

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłata za posiadanie psów, KRUS, podatek od środków transportowych

tel. 54 231-63-19

 

 

Zakres czynności referatu:

  • wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych (m.in. bieżącego przyjmowania i sprawdzania informacji podatkowych, wydawania decyzji, prowadzenia postępowań podatkowych);
  • podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej; 
  • podatku od środków transportowych dla osób fizycznych i prawnych; 
  • prowadzenia ewidencji podatkowej w systemie informatycznym na podstawie złożonych informacji podatkowych, deklaracji podatkowych oraz wydanych decyzji; 
  • współpracy z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od spadków i darowizn; 
  • opłat lokalnych tj. opłaty od posiadania psów, uzdrowiskowej, targowej, eksploatacyjnej, w tym pobór opłaty targowej; 
  • prowadzenia postępowań w zakresie przyznania ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów oraz ulgi inwestycyjnej;  
  • prowadzenia postępowań w zakresie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis oraz pomocy regionalnej;
  • prowadzenia postępowań podatkowych w zakresie ulg udzielanych na podstawie ordynacji podatkowej (m.in. umorzenia podatku, odroczenia terminu płatności); 
  • weryfikacji majątku gminy i sporządzania deklaracji podatkowej; 
  • wydawania zaświadczeń podatkowych oraz poświadczeń stażu rolnego na rzecz KRUS, KOWR i stażów pracowniczych, 
  • przyjmowania oświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego w rozumieniu ustawy o kształtowaniu rolnym; 
  • prowadzenia spraw dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami refemi w ramach przepisów o utrzymaniu porządku i czystości w gminach; 
  • przygotowania projektów uchwał podatkowych, uchwał dotyczących pomocy publicznej oraz pomocy regionalnej.
DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.