Naczelnik Wydziału Inwestycji i Infrastruktury - Sławomir Wolski
Tel.: 54 231 63 28,
e-mail: s.wolski@brzesckujawski.pl
Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych
Kierownik Referatu - Wioletta Jabłońska
tel.: (54) 231 63 13, e-mail: inwestycje@brzesckujawski.pl
Zakres czynności:
- postępowań Urzędu zmierzających do rozstrzygnięcia zamówień publicznych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych;
- wykorzystania środków na cele inwestycyjne ze źródeł zewnętrznych;
- przygotowania planów, terenów i dokumentacji inwestycji i remontów;
- prowadzenia procesu inwestycyjnego (w rozumieniu funkcji inwestora w prawie budowlanym) Z dokonaniem odbioru zadania, przekazania do użytkowania i rozliczaniem finansowym włącznie.
Referat Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska
Kierownik Referatu - Maciej Leszczyński
tel.: (54) 231 63 14, e-mail: m.leszczynski@brzesckujawski.pl
Zakres czynności:
- planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenia postępowań o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego i ustalenie warunków zabudowy;
- wydawania wypisów, wyrysów i zaświadczeń 2 zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenia postępowań o ustalanie opłaty planistycznej;
- prowadzenia postępowań o ustalenie uwarunkowań środowiskowych;
- całokształtu spraw i realizacji polityki ochrony środowiska, w tym opracowanie gminnych programów ochrony środowiska (Program Ochrony Środowiska, Plan Gospodarki Niskoemisyjnej, Projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe);
- ochrony przed zanieczyszczeniami środowiska, w tym powietrza; prowadzenie spraw związanych z Centralną Ewidencją Emisyjności Budynków, kontrole mieszkańców pod względem przestrzegania przepisów uchwały antysmogowej dla województwa kujawsko pomorskiego;
- prowadzenia Punktu Konsultacyjnego Czyste - Powietrze;
- prowadzenia spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt (opracowywanie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy wraz z jego realizacją, podejmowanie interwencji w zakresie obowiązku zapewnienia odpowiednich warunków zwierzętom domowym, prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących znęcania się nad zwierzętami i czasowego odebraniu zwierzęcia właścicielowi, wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy agresywnej),
- zagadnień dotyczących obwodów łowieckich tj. opiniowanie rocznych planów łowieckich, informowanie o terminach rozpoczęcia i zakończenia oraz miejscach prowadzenia polowań zbiorowych w danym sezonie łowieckim, a także zmianach i uzupełnieniach;
- gospodarki ściekowej wynikającej z Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, w tym: prowadzenie ewidencji sieci wodociągowej, zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków oraz nadzór nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości związanych z unieszkodliwianiem nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości;
- zagospodarowania zadrzewieniami, w tym przyjmowanie zgłoszeń oraz wydawanie decyzji zezwalających na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości oraz planowanie nasadzeń i nadzór nad nowymi nasadzeniami drzew i krzewów;
- prowadzenia wymaganych prawem rejestrów z dziedziny planowania przestrzennego, ochrony środowiska, przyrody, zwierząt i łowiectwa (m.in. prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku);
- prowadzenia działań związanych z polityką energetyczną i polityką ochrony klimatu w Gminie;
- współpracy z Referatem Inwestycji i Zamówień Publicznych przy projektowaniu i realizacji inwestycji.