Gmina Brześć Kujawski
Powróć do: Wydziały/Referaty

Wydział Inwestycji i Infrastruktury

Naczelnik Wydziału Inwestycji i Infrastruktury - Sławomir Wolski
Tel.: 54 231 63 28,  
e-mail: s.wolski@brzesckujawski.pl 

Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych 

Kierownik Referatu - Wioletta Jabłońska
tel.: (54) 231 63 13, e-mail: inwestycje@brzesckujawski.pl

 

Zakres czynności:

  • postępowań Urzędu zmierzających do rozstrzygnięcia zamówień publicznych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych;
  • wykorzystania środków na cele inwestycyjne ze źródeł zewnętrznych;
  • przygotowania planów, terenów i dokumentacji inwestycji i remontów;
  • prowadzenia procesu inwestycyjnego (w rozumieniu funkcji inwestora w prawie budowlanym) Z dokonaniem odbioru zadania, przekazania do użytkowania i rozliczaniem finansowym włącznie.
Referat Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska

Kierownik Referatu  -   Maciej Leszczyński
tel.: (54) 231 63 14, e-mail:  m.leszczynski@brzesckujawski.pl

 

Zakres czynności:

  • planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  • prowadzenia postępowań o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego i ustalenie warunków zabudowy;
  • wydawania wypisów, wyrysów i zaświadczeń 2 zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego; 
  • prowadzenia postępowań o ustalanie opłaty planistycznej; 
  • prowadzenia postępowań o ustalenie uwarunkowań środowiskowych; 
  • całokształtu spraw i realizacji polityki ochrony środowiska, w tym opracowanie gminnych programów ochrony środowiska (Program Ochrony Środowiska, Plan Gospodarki Niskoemisyjnej, Projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe); 
  • ochrony przed zanieczyszczeniami środowiska, w tym powietrza; prowadzenie spraw związanych z Centralną Ewidencją Emisyjności Budynków, kontrole mieszkańców pod względem przestrzegania przepisów uchwały antysmogowej dla województwa kujawsko pomorskiego;  
  • prowadzenia Punktu Konsultacyjnego Czyste - Powietrze;
  • prowadzenia spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt (opracowywanie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy wraz z jego realizacją, podejmowanie interwencji w zakresie obowiązku zapewnienia odpowiednich warunków zwierzętom domowym, prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących znęcania się nad zwierzętami i czasowego odebraniu zwierzęcia właścicielowi, wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy agresywnej), 
  • zagadnień dotyczących obwodów łowieckich tj. opiniowanie rocznych planów łowieckich, informowanie o terminach rozpoczęcia i zakończenia oraz miejscach prowadzenia polowań zbiorowych w danym sezonie łowieckim, a także zmianach i uzupełnieniach; 
  • gospodarki ściekowej wynikającej z Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, w tym: prowadzenie ewidencji sieci wodociągowej, zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków oraz nadzór nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości związanych z unieszkodliwianiem nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości; 
  • zagospodarowania zadrzewieniami, w tym przyjmowanie zgłoszeń oraz wydawanie decyzji zezwalających na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości oraz planowanie nasadzeń i nadzór nad nowymi nasadzeniami drzew i krzewów;
  • prowadzenia wymaganych prawem rejestrów z dziedziny planowania przestrzennego, ochrony środowiska, przyrody, zwierząt i łowiectwa (m.in. prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku);
  • prowadzenia działań związanych z polityką energetyczną i polityką ochrony klimatu w Gminie; 
  • współpracy z Referatem Inwestycji i Zamówień Publicznych przy projektowaniu i realizacji inwestycji.