Skarbnik Gminy – Joanna Wojtczak
tel.:(54) 230 48 55
e-mail: ksiegowosc@brzesckujawski.pl
Referat Księgowości
Zastępca Skarbnika - Anna Majer
tel. (54) 231 63 15
Księgowość finansowa
tel. 54 230-48-53
Księgowość budżetowa
tel. 54 231-63-15
Księgowość podatków i opłat
tel. 54 231-63-20
Księgowość podatków i opłat, w tym opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czynszów z tytułu najmu i dzierżawy, opłat za posiadanie psów
Tel. 54 231-63-19
Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne
tel. 54 231-63-15
Kasa - UM Brześć Kujawski
tel. 54 231-63-22
- Barbara Dębicka – Krygier,
Kasa – Wieniec
tel. 54 426-20-27
Zakres czynności referatu:
- prowadzenia księgowości budżetowej i finansowej;
- prowadzenia księgowości podatkowej z egzekucją podatkową;
- prowadzenia obsługi kasowej i rozliczania inkasentów;
- koordynacji prac związanych z przeprowadzaniem inwentaryzacji oraz jej rozliczeniem;
- ewidencji majątku Gminy;
- ewidencji czynszów z tytułów najmu i dzierżaw oraz opłat za użytkowanie wieczyste;
- rozliczania dotacji udzielanych przez Gminę ze środków publicznych, za wyjątkiem dotacji oświatowych oraz zadań zleconych organizacjom pożytku publicznego;
- współpracy ze Stanowiskiem ds. Kadr i Plac w zakresie Pracowniczych Planów Kapitałowych;
- przygotowywania projektów zarządzeń i uchwał budżetowych;
- sporządzania sprawozdań budżetowych;
- sporządzania sprawozdań finansowych;
- koordynacji prac w zakresie finansów w Urzędzie i gminnych jednostkach organizacyjnych oraz samorządowych instytucjach kultury;
- zapewnienie obsługi interesanta w Punkcie Obsługi Interesanta w Wieńcu, w tym: a) sporządzanie rejestru przyjętych pism przed przekazaniem ich do Kancelarii Ogólnej, b) wydawanie adresatom nieodebranej korespondencji urzędowej dostarczanej na terenie Gminy Brześć Kujawski przez gońca, c) obsługa poczty elektronicznej Punktu Obsługi Interesanta w Wieńcu.
Referat Podatków i Opłat
Kierownik Referatu - Aleksandra Dębczyńska
Podatek rolny, leśny, nieruchomości od osób prawnych, umorzenie podatków od osób prawnych, obsługa osób prawnych, udzielanie ulg w sprawie zobowiązań na podstawie ordynacji podatkowej oraz uchwał Rady Miejskiej
tel. 54 231-63-21, e-mail: grunty@brzesckujawski.pl
Podatek rolny, leśny, od nieruchomości od osób fizycznych, opłata eksploatacyjna, opłata uzdrowiskowa, umorzenie podatków od osób fizycznych
tel. 54 231-63-21
Podatek rolny, leśny, od nieruchomości od osób fizycznych
tel. 54 231-63-20
pomoc Administracyjna
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłata za posiadanie psów, KRUS, podatek od środków transportowych
tel. 54 231-63-19
Zakres czynności referatu:
- wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dla osób fizycznych (m.in. bieżącego przyjmowania i sprawdzania informacji podatkowych, wydawania decyzji, prowadzenia postępowań podatkowych);
- podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej;
- podatku od środków transportowych dla osób fizycznych i prawnych;
- prowadzenia ewidencji podatkowej w systemie informatycznym na podstawie złożonych informacji podatkowych, deklaracji podatkowych oraz wydanych decyzji;
- współpracy z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od spadków i darowizn;
- opłat lokalnych tj. opłaty od posiadania psów, uzdrowiskowej, targowej, eksploatacyjnej, w tym pobór opłaty targowej;
- prowadzenia postępowań w zakresie przyznania ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów oraz ulgi inwestycyjnej;
- prowadzenia postępowań w zakresie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis oraz pomocy regionalnej;
- prowadzenia postępowań podatkowych w zakresie ulg udzielanych na podstawie ordynacji podatkowej (m.in. umorzenia podatku, odroczenia terminu płatności);
- weryfikacji majątku gminy i sporządzania deklaracji podatkowej;
- wydawania zaświadczeń podatkowych oraz poświadczeń stażu rolnego na rzecz KRUS, KOWR i stażów pracowniczych,
- przyjmowania oświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego w rozumieniu ustawy o kształtowaniu rolnym;
- prowadzenia spraw dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami refemi w ramach przepisów o utrzymaniu porządku i czystości w gminach;
- przygotowania projektów uchwał podatkowych, uchwał dotyczących pomocy publicznej oraz pomocy regionalnej.