Certyfikat „Przyjazny Urząd”
W ostatnią sobotę czerwca w Warszawie odbyła się uroczysta gala IX Konkursu Jakości „Przyjazny Urząd”, na której wyróżnienie oraz certyfikat jakości otrzymał Urząd Miejski w Brześciu Kujawskim.
Recenzenci, reprezentujący środowiska akademickie oraz branżę zarządzania jakością, dokonali analizy m.in. dokumentów i danych dostępnych w domenie publicznej, w tym w Biuletynie Informacji Publicznej. Ocenie poddano także funkcjonalności strony internetowej Urzędu, treści przekazów z obszaru komunikacji instytucjonalnej Jednostki i inne informacje zgromadzone przez członków Komisji, a odnoszące się do jakości obsługi klienta i kultury organizacyjnej Urzędu. Warto dodać, że w bieżącej edycji Konkursu w Komisji oceniającej uczestników zasiadali m.in. Profesorowie pracujący w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz na Uniwersytecie Wrocławskim. Obywatele jako klienci administracji publicznej oczekują wysokiej jakości usług. Dbałość o jakość obsługi przyczynia się do zwiększenia zadowolenia i zaufania obywateli do instytucji publicznych. Wysoka jakość zarządzania publicznego przekłada się też na większą skuteczność, szybkość i trafność podejmowanych decyzji oraz poziom realizacji zadań publicznych. W warunkach rosnącej konkurencji między organizacjami publicznymi i prywatnymi, dbałość o jakość usług staje się nadto kluczowym elementem budowania pozytywnego wizerunku administracji. Co więcej, inwestycje w jakość zarządzania często wiążą się z rozwojem kompetencji pracowników, co bezpośrednio przekłada się na efektywność realizacji przez administrację zadań publicznych. Inwestowanie w jakość w sektorze publicznym przynosi zatem liczne korzyści, począwszy od zadowolenia klientów, poprzez wzrost efektywności działania, aż po budowanie konkurencyjności i rozwój organizacji. Jest to kluczowy element nowoczesnego, zorientowanego na obywatela modelu zarządzania publicznego.
Wyróżnienie odebrali Pan Damian Chełminiak - Zastępca Burmistrza Brześcia Kujawskiego, Pani Karolina Filipiak Kierownik Referatu Zarządzania i Promocji oraz Pani Magdalena Mierzwicka -Kierownik Referatu Organizacyjnego.