Stanowisko ds. Drogownictwa
tel.: (54) 230 48 57
Do zadań samodzielnego jednoosobowego Stanowiska ds. Drogownictwa należy w szczególności:
1) zarząd drogami gminnymi w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych, a w przypadku nowych dróg obsługa od dnia przejęcia z Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych do użytkowania począwszy, w tym:
a) kontrola wykonania zajęcia pasa drogowego,
b) oświetlenie drogowe,
c) ewidencja i kategoryzacja dróg,
d) prowadzenie spraw związanych z właściwym utrzymaniem stanu dróg gminnych,
e) koordynacja napraw bieżących dróg,
2) wymiana, naprawa oraz uzupełnianie znaków drogowych i oznakowania nazw ulic;
3) prowadzenie akcji odśnieżania i zwalczania gołoledzi na drogach;
4) umieszczanie i utrzymanie tabliczek z nazwami ulic i placów;
5) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i umieszczanie urządzeń w pasie drogowym;
6) ścisła współpraca z Referatem Transportu i Gospodarki Komunalnej związana z realizacją zadań m.in. naprawy dróg, uzupełniania znaków drogowych, tabliczek z nazwami ulic i placów, naprawy oświetlenia drogowego, prowadzenia akcji odśnieżania i zwalczania gołoledzi na drogach oraz umieszczania urządzeń w pasie drogowym.
2. Zadania na samodzielnym jednoosobowym stanowisku ds. Drogownictwa ustala i nadzoruje Zastępca Burmistrza, który jest bezpośrednim przełożonym osoby zajmującej Stanowisko ds. Drogownictwa