Kierownik referatu – Marcin Janusz
Tel.: 54 234 50 88, 513 481 180
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zakres czynności:
- zarząd drogami gminnymi (w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych), a w przypadku nowych dróg – obsługi od dnia przejęcia z Wydziału Inwestycji i Infrastruktury do użytkowania począwszy, w tym m.in. kontroli wykonania zajęcia pasa drogowego, oświetlenia drogowego, ewidencji i kategoryzacji dróg;
- gospodarka odpadami, utrzymanie zieleni oraz sprawy czystości i porządku uregulowanych ustawowo;
- zarządzanie obiektami i urządzeniami gminy nie przekazanymi w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym;
- obsługa Urzędu usługami transportu, sprzątania, napraw, i innymi administracyjno – gospodarczymi;
- obsługa porozumień z administracją rządową w zakresie utrzymania cmentarzy, grobów wojennych i miejsc pamięci narodowej;
- znakowanie ulic i nieruchomości;
- transport publicznego i komunikacji, w tym przewozów taksówkami;
- inwestycje indywidualne zmierzające do poprawy i ochrony środowiska (przydomowe oczyszczalnie ścieków, usuwanie azbestu, wymiana źródeł ciepła, fotowoltaika i podobne).