herb bk2

Gmina Brześć Kujawski laureatem

logo inwestuj2

Menu

oferty pracy17

kamera online2 copy

filmy promocyjne

Do otwarcia Brzeskiej
Kapsuły Czasu pozostało:

kkg2Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Katarzyna Kurant – Glonek
tel.: (54) 231-63-17, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.ąd Stanu Cywilnego to jednostka organizacyjna wchodząca w skład urzędu gminy powołana ustawą Prawo o aktach stanu cywilnego do rejestracji małżeństw, urodzeń
i zgonów oraz wszystkich zmian w aktach stanu cywilnego wynikajacych
z postanowień i wyroków sądu, decyzji administracyjnych i przewdzianych prawem oświadczeń strony.W Urzędzie Stanu Cywilnego można uzyskać :
–    odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego
–    odpisy skrócone aktów stanu cywilnego na drukach wielojęzycznych
–    zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby
–    zaświadczenie o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego
–    zaświadczenie o stanie cywilnym
–    zaświadczenie niezbędne do zawarcia ślubu knkordatowego
–    zaświadczenie , potwierdzajace, że obywatel polski zamierzający wstąpić w związek małżeński za granicą może zawrzeć małżeństwo zgodnie z prawem polskimPonadto w Urzędzie Stanu Cywilnego można :
–    uzyskac decyzję wydaną przez Kierownika  w sprawie zmiany imienia lub nazwiska,
–    transkrybować zagraniczny dokument stanu cywilnego,
–    odtworzyć zagraniczny dokument stanu cwilnego,
–    zarejestrować urodzenie,zawarcie małżeństwa albo zgon, które nastąpiły poza granicami RP, jeżeli w państwie urodzenia,zawarcia małżeństwa albo zgonu nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego.Dokumenty, które stanowią podstawę sporządzania aktów stanu cywilnego nie podlegają zwrotowi.
Zmiany w Urzędzie Stanu Cywilnego
1 marca 2015 r. weszła w życie nowa ustawa "Prawo o aktach stanu cywilnego". Jedną z nowych regulaci prawnych było utworzenie Rejestru Stanu Cywilnego – bazy aktów stanu cywilnego, której dysponentem jest minister właściwy do spraw wewnętrznych,  której zapełnianie rozpoczęto od 1 marca br, przenosząc pojedyncze rekordy.
Od 1 września 2015 r. nie ma już możliwości rejestrowania zdarzeń w gminnej elektronicznej bazie aków stanu cywilnego. Nie są również wydawane z tej bazy odpisy aktów stanu cywilnego.
Od 1 września 2015 r. rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów możliwa jest wyłącznie w Rejestrze Stanu Cywilnego i tylko z tego rejestru wydawane być mogą odpisy aktów stanu cywilnego.
Dla osób, których akty nie zostały jeszcze przeniesione do Rejestru Stanu Cywilnego, nowy sposób wydawania odpisów oznacza zmianę procedury składania wniosków o odpis s.c i wydłużenie czasu oczekiwania na wydanie takiego dokumentu. W myśl nowych przepisów, jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu s.c zostanie złożony do kierownika USC, który sporządził akt – wydanie odpisu nastąpi w terminie 7 dni roboczych. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu s.c zostanie złożony do kierownika USC, który nie sporządził aktu s.c, wydanie odpisu nastąpi w terminie 10 dni roboczych.Udogodnieniem dla Obywateli jest umożliwienie złożenia wniosku o odpis aktu s.c i jego odbiór
w dowolnym Urzędzie Stanu Cywilnego na terenie naszego kraju. Akt stanu cywilnego raz przeniesiony do Rejestru Stanu Cywilnego będzie dostępny w każdym Urzędzie Stanu Cywilnego.

Wrzesień 2019
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Komunikaty

  • Ogłoszenie o naborze wniosków 7/2019 - LGD
    Więcej…  
  • Informacja Komisarza Wyborczego we Włocławku I z dnia 13 września 2019 r. - losowanie składów obwodowych komisji wyborczych
    Więcej…  
  • Nowy komunikat w sekcji dla rolników
     
  • Przerwa na wspólne czytanie
    Więcej…  
  • Zapraszamy na boisko „Orlik”
    Więcej…  
  • Uprawy Objęte Systemem Monitoringu Suszy Rolniczej w Gminie Brześć Kujawski (Rok 2019)

     

    Więcej…  
  • Szlachetna Paczka - zostań wolontariuszem

     

    Więcej…  
  • Od 1 października 2019 r. wejdzie w życie ustawa o świadczeniu uzupełniającym dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji.
    Więcej…  
  • Przedsiębiorco - zainwestuj w rozwój swojej firmy!
    Więcej…  
  • Studencie potwierdź prawo do renty rodzinnej
    Więcej…  
  • Badania mammograficzne
    Więcej…  
  • Służba przygotowawcza
    Więcej…  
  • Nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Energia Plus”
    Więcej…  
  • KOMUNIKAT W SPRAWIE ŚWIADCZENIA WYCHOWAWCZEGO 500+

     

    Więcej…  
  • Projekt "GraudatON"
    Więcej…  
  • Tydzień Przedsiębiorcy w ZUS
    Więcej…  
  • Informacja
    Więcej…  
  • Informacja
  • Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
    Więcej…  
  • Użytkowniku wieczysty mienia komunalnego
    Więcej…  
  • Rusza PROO 2019: start!
    Więcej…  
  • Nabór do programów priorytetowych: Azbest 2019, Edukacja Ekologiczna 2019, OCHRONA PRZYRODY 2019, Słonecznik 2018-2019
    Więcej…  
  • Tradycyjnie do przodu
    Więcej…  
  • Nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach programu priorytetowego Czyste powietrze
    Więcej…  
  • Dotacje na instalacje fotowoltaiczne i pompy ciepła

    Więcej…  

  • Plan dyżurów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej
    Więcej…  
  • Godziny pracy BOPS
    Więcej…  
  • Walcz ze smogiem i zyskaj dofinansowanie
    Więcej…  
  • Dyżury Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej

     

    Więcej…  
  • Usuwanie wyrobów zawierających azbest
    Więcej…  
  • Transmisja z obrad sesji Rady Miejskiej
    Więcej…  
  • Harmonogram odbioru odpadów - zasady segregacji

     

    Więcej…  
  • Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
    Więcej…  
  • KOMUNIKAT MINISTERSTWA CYFRYZACJI - Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online!
    Więcej…  
  • Kongsberg automotive - rekrutacja
    Więcej…  
  • Jakość wody przeznaczonej do spożycia w Gminie Brześć Kujawski
    Więcej…  
  • Zastrzeganie zagubionych dokumentów
    Więcej…  
  • Zakladanie firmy przez telefon - informacja
    Więcej…  
  • Komunikat Burmistrza Brześcia Kujawskiego
    Więcej…  
  • Punkty pomocy psychologicznej i prawnej
    Więcej…  
  • Platforma informacyjna dla obywateli
    Więcej…