herb bk2

Gmina Brześć Kujawski laureatem

logo inwestuj2

Menu

oferty pracy17

kamera online2 copy

filmy promocyjne

Do otwarcia Brzeskiej
Kapsuły Czasu pozostało:

kkg2Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Katarzyna Kurant – Glonek
tel.: (54) 231-63-17, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.ąd Stanu Cywilnego to jednostka organizacyjna wchodząca w skład urzędu gminy powołana ustawą Prawo o aktach stanu cywilnego do rejestracji małżeństw, urodzeń
i zgonów oraz wszystkich zmian w aktach stanu cywilnego wynikajacych
z postanowień i wyroków sądu, decyzji administracyjnych i przewdzianych prawem oświadczeń strony.W Urzędzie Stanu Cywilnego można uzyskać :
–    odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego
–    odpisy skrócone aktów stanu cywilnego na drukach wielojęzycznych
–    zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby
–    zaświadczenie o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego
–    zaświadczenie o stanie cywilnym
–    zaświadczenie niezbędne do zawarcia ślubu knkordatowego
–    zaświadczenie , potwierdzajace, że obywatel polski zamierzający wstąpić w związek małżeński za granicą może zawrzeć małżeństwo zgodnie z prawem polskimPonadto w Urzędzie Stanu Cywilnego można :
–    uzyskac decyzję wydaną przez Kierownika  w sprawie zmiany imienia lub nazwiska,
–    transkrybować zagraniczny dokument stanu cywilnego,
–    odtworzyć zagraniczny dokument stanu cwilnego,
–    zarejestrować urodzenie,zawarcie małżeństwa albo zgon, które nastąpiły poza granicami RP, jeżeli w państwie urodzenia,zawarcia małżeństwa albo zgonu nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego.Dokumenty, które stanowią podstawę sporządzania aktów stanu cywilnego nie podlegają zwrotowi.
Zmiany w Urzędzie Stanu Cywilnego
1 marca 2015 r. weszła w życie nowa ustawa "Prawo o aktach stanu cywilnego". Jedną z nowych regulaci prawnych było utworzenie Rejestru Stanu Cywilnego – bazy aktów stanu cywilnego, której dysponentem jest minister właściwy do spraw wewnętrznych,  której zapełnianie rozpoczęto od 1 marca br, przenosząc pojedyncze rekordy.
Od 1 września 2015 r. nie ma już możliwości rejestrowania zdarzeń w gminnej elektronicznej bazie aków stanu cywilnego. Nie są również wydawane z tej bazy odpisy aktów stanu cywilnego.
Od 1 września 2015 r. rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów możliwa jest wyłącznie w Rejestrze Stanu Cywilnego i tylko z tego rejestru wydawane być mogą odpisy aktów stanu cywilnego.
Dla osób, których akty nie zostały jeszcze przeniesione do Rejestru Stanu Cywilnego, nowy sposób wydawania odpisów oznacza zmianę procedury składania wniosków o odpis s.c i wydłużenie czasu oczekiwania na wydanie takiego dokumentu. W myśl nowych przepisów, jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu s.c zostanie złożony do kierownika USC, który sporządził akt – wydanie odpisu nastąpi w terminie 7 dni roboczych. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu s.c zostanie złożony do kierownika USC, który nie sporządził aktu s.c, wydanie odpisu nastąpi w terminie 10 dni roboczych.Udogodnieniem dla Obywateli jest umożliwienie złożenia wniosku o odpis aktu s.c i jego odbiór
w dowolnym Urzędzie Stanu Cywilnego na terenie naszego kraju. Akt stanu cywilnego raz przeniesiony do Rejestru Stanu Cywilnego będzie dostępny w każdym Urzędzie Stanu Cywilnego.

Listopad 2018
N P W Ś C Pt S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Komunikaty

  • Z dniem 1 grudnia 2018r. zwolnienia lekarskie będą wystawiane wyłącznie w formie elektronicznej
    Więcej…  
  • Urząd Marszałkowski zaprasza do uczestnictwa w bezpłatnych kursach językowych

    Więcej…  

  • Projekt Szkoła Dialogu
    Więcej…  
  • Przerwy w dostawie energii elektrycznej
    Więcej…  
  • KOMUNIKAT- ćwiczenia RENEGADE-SAREX 18/II
    Więcej…  
  • Spotkanie autorskie z Mariuszem Szczygłem
    Więcej…  
  • Komunikat Kujawsko - Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w sprawie dostosowania obiektów budowlanych do wymagań okresu jesienno-zimowego 2018/2019
    Więcej…  
  • Nowy komunikat w sekcji dla rolników
     
  • Plany polowań zbiorowych sezon 2018/2019
    Więcej…  
  • Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa 2014-2020 [POPŻ] współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym.

    Więcej…  

  • ZUS zaprasza do projektu „Lekcje z ZUS” – warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych
    Więcej…  
  • Mała Książka - Wielki Człowiek - akcja czytelnicza dla maluchów

     

    Więcej…  
  • Stypendia dla uczniów na rok szkolny 2018/2019
    Więcej…  
  • Harmonogram odbioru odpadów - zasady segregacji

     

    Więcej…  
  • Służba przygotowawcza w korpusie szeregowych
    Więcej…  
  • Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
    Więcej…  
  • Wiadomości o możliwości służby w ramach Terytorialnej Służby Wojskowej
    Więcej…  
  • 500+ Nowy okres świadczeniowy
    Więcej…  
  • Godziny otwarcia obiektów sportowych
    Więcej…  
  • REALIZACJA PROGRAMU „DOBRY START”, 300 DLA UCZNIA W GMINIE BRZEŚĆ KUJAWSKI
    Więcej…  
  • KOMUNIKAT MINISTERSTWA CYFRYZACJI - Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online!
    Więcej…  
  • Wojska Obrony terytorialnej ,,Zawsze gotowi, zawsze blisko,,
    Więcej…  
  • Kongsberg automotive - rekrutacja
    Więcej…  
  • Projekt Baltic Pipe
    Więcej…  
  • Program Profilaktyki Raka Jelita Grubego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego
    Więcej…  
  • Jakość wody przeznaczonej do spożycia w Gminie Brześć Kujawski
    Więcej…  
  • Uwaga!! Zagrożenie ASF!! Jak postępować w przypadku znalezienia padłego dzika?
    Więcej…  
  • Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
    Więcej…  
  • Zastrzeganie zagubionych dokumentów
    Więcej…  
  • Sportowy talent - zajęcia dla dzieci
    Więcej…  
  • Co warto wiedzieć o e-Składce
    Więcej…  
  • Zakladanie firmy przez telefon - informacja
    Więcej…  
  • Dyżury radnych
    Więcej…  
  • Komunikat Burmistrza Brześcia Kujawskiego
    Więcej…  
  • Punkty pomocy psychologicznej i prawnej
    Więcej…  
  • Platforma informacyjna dla obywateli
    Więcej…